Današnja hutba 03 Feb – 2012 (11 Rebiul Evvel 1433)

Privilegije Poslanika Muhammeda a,s

Viidimo kako je današnji svijet ispunjen raznim porukama, raznim predstavama, reklamiranja, pisane štampe, elektronske, tv-a, i radia. Kako se predstavlja ljudima velikani i kako su oni uzor u nečemu, a pogotovo to zavodi onu mlađu populaciju, primaju od njih zanat, njih kopiraju, njih oponašaju, pokušavaju da ih kopiraju u svemu onome što oni rade, da se bave s onim čime se oni bave, da li to bili glumci ili glumice, pjevači ili pjevačice, svirači ili igrači, tako-zvani talenti.

Mi muslimani imamo lijep uzor u našem Poslaniku koji nas je podučio najljepšem odgoju (ahlaku), podučio nas je najsavremenijoj civilizaciji, podučio nas je kako da se obhodimo sa svim stvorenjima koje je Allah dž,š, stvorio, ali ko to danas gleda? ipak većina gleda u ove druge.

Molim vas da pomno poslušate ovaj veličanstveni ajet iz sure Ahzab 45-48:

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا. وَدَاعِيًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُّنِيرًا. وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ بِأَنَّ لَهُم مِّنَ اللَّهِ فَضْلًا كَبِيرًا. لَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ وَدَعْ أَذَاهُمْ وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ وَكِيلًا. سورة الأحزاب 45-48.

O vjerovjesniče, Mi smo te poslali kao svjedoka i kao donosioca radosnih vijesti i kao Poslanika koji opominje, da po Njegovom naređenju pozivaš k Allahu, i kao svjetiljku koja sija. I obraduj vjernike da će Allah na njih veliku milost prosuti, a ne slušaj nevjernike i licemjere, i na uvrede njihove pažnju ne obraćaj i u Allah se pouzdaj, Allah je dovoljan kao zaštitnik”.

Poslaniku Muhmmedu a,s su date mnoge prednosti, još dok je bio djete, tako da nije čudo da je imao i privilegije nad mnogim Poslanicima a,s, ali ipak nije napuštao naredbe koje su mu bile naređene od Gospodara, i ako je iko imao pravo na to to je on a,s, ali ipak ni on nije dobio pomilovanje po pitanju Allahovih naređenja.

Nije napuštao dnevne, niti sedmične, niti mjesečne niti godišnje obaveze kao i svi ostali muslimani i muslimanke, ali te privilegije koje je dobio kao Poslanik a,s, od Allaha dž,š, su samo još jedna potvrda poštenja, počasti i dostojanstva, prema njemu a,s.

Povjereno mu je poslanstvo, tj, da nosi poslanicu cijelom čovječanstvu, dobio je ime NEBIJ, i RESUL, kaže uzvišeni u suri Enfal 64;

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَسْبُكَ اللّهُ وَمَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ.

”O vjerovjesniče dovoljan ti je Allah i oni koji te slijede od mu’mina”. Zatim uzvišeni kaže; ”Muhammed je resulullah”.

Jedno Kur’ansko poglavlje se zove Muhammed, to je 47 sura, koja ima 38 veličanstvenih ajeta. Ime Poslanika Muhammeda a,s, je spojeno sa Allahovim dž,š Imenom.

Da bi čovjek postao musliman mora izgovoriti kelime i šehadet, i da potvrdi poslanstvo Muhammeda a,s. Kad se uči ezan mora se izgovoriti potvrda i svjedočanstvo poslanstva Muhammeda a,s., takođe isto tako i kod ikameta, ili novorođenčetu na desno i lijevo uho.

U namazu se često spominje poslanstvo Muhammeda a,s. Mu’džie svih prijašnjih poslanika su se završile dok mu’džiza Poslanika Muhammeda ,a,s, traje sve dok je dunjaluka. Jer Kur’an je objava Mudrog i Silnog.

Poslanik Muhammed a,s, je zadnji i pečat svih poslanika, jer on a,s kaže; ”Ja sam zadnji Poslanik i nema poslije mene ni Poslanika ni Vjerovjesnika”.

U odnosu na ovaj prolazni svijet, počasti koje će pripasti posljednjem Allahovom Poslaniku, a.s., na budućem svijetu tek slijede. On, s.a.v.s., kaže: “Ja sam Allahov miljenik, to nije hvala; ja ću nositi počasni barjak na Sudnjem danu, iza mene će stajati Adem, a.s., i svi ostali poslanici, nije hvala; ja ću biti prvi zagovornik i prvi čiji će zagovor biti uvažen, nije hvala. Ja ću prvi prihvatiti halku na dženetskim vratima koja će mi biti otvorena, a prvi ću ući u džennet, a sa mnom će biti i siromaši mog ummeta, nije hvala. Ja ću imati najveću počast koju niko od onih koji su živjeli prije mene ili poslije mene neće dostići, nije hvala.”

O svojim odlikama, osobinama koje ga krase nad ostalim Božijim poslanicima, Muhammed, a.s., između ostalog kaže: “Sa šest stvari sam odlikovan nad ostalim Božijim poslanicima;

– dat mi je univerzalan i jezgrovit govor;

– pobjeđivao sam pomoću straha;

– dodozvoljen mi je ratni plijen (koji ranijim poslanicima nije bio dozvoljen);

– zemlja je učinjena čistom i džamijom mome ummetu (sljedbenici ranijih poslanika su mogli obavljati molitvu samo u bogomoljama);

– poslan sam kao Poslanik svim stvorenjima (raniji poslanici su dolazili isključivo svom narodu);

– mojim dolaskom je završeno poslanstvo.”

Ebu Hurejre, r.a., pripovijeda da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Svaki poslanik je imao primljenu dovu na ovome svijetu, ali sam ja dovu ostavio kao šefa‘at za moj ummet na Sudnjem danu.”

Abdullah ibn Abbas, r.a., komentirajući ajet: “A Gospodar tvoj će tebi sigurno dati, pa ćeš zadovoljan biti!” (Ed-Duha, 5) kaže:“Poslanikovo zadovoljstvo je da cijeli njegov ummet uđe u džennet.”

Leave a Reply

