Koja je vrijednost (uzimanje) abdesta

Koja je vrijednost (uzimanje) abdesta

Mnogi hadisi govore o vrijednostima abdesta, zato ćemo spomenuti neke od njih. Rekao je Allahov Poslanik a,s, kog prenosi Abdullah bin As-Sunabihi; ”Kada se rob abdesti i ispere usta, iz njih iziđu grijesi. Kad ispere nos, iz njega iziđu grijesi. Kad opere svoje lice, s njega spadnu grijesi, čak i oni ispod očnih kapaka. Kad opere svoje ruke, s nih spadnu grijesi, čak i oni ispod nokata. Kad potare svoju glavu (mesh), i nje iziđu svi grijesi, pa čak i oni iz ušiju. Kad opere svoje noge, s njih spadnu svi grijesi, pa čak između i oni ispod nožnih nokata. Zatim će se njegov odlazak u džamiju i njegov namaz pisati kao dodatak”. Hadis bilježi Imam Malik, Imamm Nesai, Imam Ibn Madže i Imam el-Hakim.

رَوَاهُ مَالِكٌ فِي مُوَطَّئِهِ مُتَمَّمًا مُفَصَّلا عَنْ زَيْدِ بْنِ أَسْلَمَ ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ يَسَارٍ ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ الصُّنَابِحِيِّ ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، قَالَ : ” إِذَا تَوَضَّأَ الْعَبْدُ الْمُؤْمِنُ فَمَضْمَضَ خَرَجَتِ الْخَطَايَا مِنْ فِيهِ ، فَإِذَا اسْتَنْثَرَ خَرَجَتِ الْخَطَايَا مِنْ أَنْفِهِ ، فَإِذَا غَسَلَ وَجْهَهُ خَرَجَتِ الْخَطَايَا مِنْ وَجْهِهِ حَتَّى تَخْرُجَ مِنْ تَحْتِ أَشْفَارِ عَيْنَيْهِ ، فَإِذَا غَسَلَ يَدَيْهِ خَرَجَتِ الْخَطَايَا مِنْ يَدَيْهِ حَتَّى تَخْرُجَ مِنْ تَحْتِ أَظْفَارِ يَدَيْهِ ، فَإِذَا مَسَحَ بِرَأْسِهِ خَرَجَتِ الْخَطَايَا مِنْ رَأْسِهِ حَتَّى تَخْرُجَ مِنْ أُذُنَيْهِ ، فَإِذَا غَسَلَ رِجْلَيْهِ خَرَجَتِ الْخَطَايَا مِنْ رِجْلَيْهِ حَتَّى تَخْرُجَ مِنْ تَحْتِ أَظْفَارِ رِجْلَيْهِ ، قَالَ : ثُمَّ كَانَ مَشْيُهُ إِلَى الْمَسْجِدِ وَصَلاتُهُ نَافِلَةً لَهُ

U drugim hadisima se spominje da grijesi spadaju i sa posljednjom kapi sve dok ne postane potpuno čist. U ovom i sličnim drugim predajama se spominje kada mućmin ili muslim, tj, vjernik i vjernica ili musliman i muslimanka uzmu abdest. Dakle, čovjek može biti čist i ustvari insan musliman nikada nemože biti nečist, kako to i sam Poslanik a,s, govori.

Enes r,a, prenosi da je Poslanik alejhi salatu ve selam rekao;”Zbog lijepe osobine koju čovjek posjeduje, Allah mu poboljša njegova djela. Za njegovo čišćenje zbog namaza (abdesta), Allah mu oprašta grijehe, a njegov namaz ostaje kao dodatak”.

Zatim prenosi Ebu Hurejre r,a, da je Poslanik a,s rekao; ”Želite li da vas uputim na djelo kojim Allah dž,š, briše grijehe i povećava stepene? Ashabi rekoše hoćemo; Propisno i potpuno uzimanje abdesta u teškim uvjetima, pješačenje do džamije i iščekivanje namaza, to vam je kao pripravnost uu borbi, to vam je kao pripravnost u borbi, to vam je kao pripravnost u borbi,  to vam je kao pripravnost u borbi’‘. Hadis bilježi Imam Muslim, Imam  Malik, Imam Tirmizi i Imamm Nesai.

عن أبي هريرة رضي الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال ألا أدلكم على ما يمحو الله بهالخطايا، ويرفع به لدرجات؟ قالوا: بلى يا رسول الله. قال إسباغ الوضوء على المكاره، وكثرة الخطا إلى المساجد وانتظار الصلاة بعد الصلاة، فذلكم الرباط “ وفي رواية (فذلكم الرباط فذلكم الرباط) رواه مسلم

I još jedan hadis od Ebu Hurejre r,a, da je Poslanik a,s, rekao, jednom prilikom, došao do mezarja i rekao; Esselamu alejkum dare kavmin mu’minin, ve ina inša Allahu bikum an kabrin lahikun. (spašeni bili, stanovnici vjerničke kuće, i mi ććemo vam se, ako Bog da, uskoro pridružiti). Volio bih da smo vidjeli našu braću. Ashabi upitaše, nismo li mi tvoja braća o Allahov Poslaniče? Poslanik a,s, reče; ne, vi ste moji ashabi, a braća su oni koji još nisu rođeni. Božiji Poslaniče, kako ćeš prepoznati svoje sljedbenike kad još nisu rođeni.  Kad bi čovjek imao konje bijele glave i grive, da li bi ih mogao prepoznati među crnim konjima? Ashabi odgovoriše; Mogao bi Božiji Poslaniče. Oni će doći svijetlih lica i tijela od abdesta, i ja ću ih predvoditi na vrelu, (vrelo Kevser). Doista će moji sljedbenici biti tjerani od moga vrela kao što se tjera tuđa, odbjegla deva, a ja ću ih dozivati da priđu. Bit će mi rečeno; oni su se poslije tvoje smrti promjenili, a ja ću na to reći; daleko bili, daleko bili”.

Kako vidimo iz ovog hadisa, ko se bude abdestio bit će našem resulu lahko da nas prepozna, a ko se ne bude abdestio, ko ne bude stavljao ožiljke i znakove od abdesta na sebe na dunjaluku, teško da će ga Poslanik a,s, prepoznati. Dragi muslimani čuvajte abdest i uzimajte abdest i budite pod abdestom, jer je to naš znak na Danu Sudnjem, tim znakom ćemo biti prepoznati, i naš Poslanik a,s, će nas prepoznati.

Molim svevišnjeg Allaha da nas obaspe Svojom Milšću, i da nam olakša put u sljeđenju našeg Pejgambera Muhammeda a,s.

Imam Sedin Agić

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s