Zabranjeno je proklinjanje insana ili živitinju

Zabranjeno je proklinjanje insana ili živitinju

عَنْ ثَابِتِ بْنِ الضَّحَّاكِ  عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ مَنْ حَلَفَ بِمِلَّةٍ غَيْرِ الْإِسْلَامِ كَاذِبًا فَهُوَ كَمَا قَالَ وَمَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ بِشَيْءٍ عُذِّبَ بِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ وَلَعْنُ الْمُؤْمِنِ كَقَتْلِهِ وَمَنْ رَمَى مُؤْمِنًا بِكُفْرٍ فَهُوَ كَقَتْلِهِ.

Prenosi se Sabita bin Dehakka a on od Poslanika a,s, da je rekao; onaj ko se lažno zakune sa drugom vjerom mimo islama, njemu pripada ono što je rekao, a ko ubije sam sebe sa nekim predmetom, sa njim će biti kažnjavan u vatri Džehenemskoj, proklinjanje vjernika je kao i njegovo ubistvo, a ko potvori vjernika sa nevjerstvom isto je kao i da ga je ubio[1].

Treba napomenuti, da je zaklinjanje nečim drugim mimo Allaha inače u islamu zabranjeno, stoga je zabranjeno zaklinjanje sa; očima (jest očijumi) sa majkom ili ocem, sa hljebom, sa Kur’anom, sa džamijom, sa djetetom, sa nekim od Allahovih stvorenja itd. To je jedna vrsta širka, a većina ljudi pada u nju, to je šejtanska zamka koju treba eliminisati.

Onaj ko se kune i zaklinje treba da to čini samo sa Alahovim imenom, (tako mi Allaha, ili kunem se Allahom) tako nas uči Poslanik a,s, kada je rekao; Ako se kuneš onda se kuni samo Allahom ili šuti.

من كان حالفا فليحلف بالله أو ليصمت.

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ  أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لَا يَنْبَغِي لِصِدِّيقٍ أَنْ يَكُونَ لَعَّانًا.

Od Ebu Hurejre r,a,  se prenosi da je Poslanik a,s, rekao; ne priliči iskrenom da bude proklinjač[2]. Ako je čovjek iskren onda kako da u isto vrijeme bude od onih koji proklinju druge, gdje je ta iskrenost? Dakle njegova djela pokazuju nešto sasvim drugo!.

أَبَا الدَّرْدَاءِ يَقُولُ  قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَا يَكُونُ اللَّعَّانُونَ شُفَعَاءَ وَلَا شُهَدَاءَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ.

Ebu Derda r,a, prenosi da je Poslanik a,s, rekao; nće biti proklinjači šefadžije (zauzimači na Sudnjem Danu) niti će biti svjedoci na Sudnjem Danu[3].

عَنْ سَمُرَةَ بْنِ جُنْدَبٍ قَالَ  قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَا تَلَاعَنُوا بِلَعْنَةِ اللَّهِ وَلَا بِغَضَبِهِ وَلَا بِالنَّارِ. قَالَ أَبُو عِيسَى هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ.

Semure bin Džundeba r,a, je rekao; rekao je Poslanik a,s; nemojte proklinjati jedni druge sa Allahovim proklestvom niti sa Njegovom srdžbom niti sa Njegovom vatrom[4].

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ  قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَيْسَ الْمُؤْمِنُ بِالطَّعَّانِ وَلَا اللَّعَّانِ وَلَا الْفَاحِشِ وَلَا الْبَذِيءِ. قَالَ أَبُو عِيسَى هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ.

Abdullah ibn Mes’ud r,a, je rekao da je Poslanik a,s, rekao; nije vjernik (mu’min) onaj koji vrijeđa niti onaj koji proklinje niti onaj koji je nepristojan niti onaj koji druge vrjeđa i zlostavlja[5].

عَنْ أُمِّ الدَّرْدَاءِ قَالَتْ سَمِعْتُ أَبَا الدَّرْدَاءِ يَقُولُ  قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِنَّ الْعَبْدَ إِذَا لَعَنَ شَيْئًا صَعِدَتْ اللَّعْنَةُ إِلَى السَّمَاءِ فَتُغْلَقُ أَبْوَابُ السَّمَاءِ دُونَهَا ثُمَّ تَهْبِطُ إِلَى الْأَرْضِ فَتُغْلَقُ أَبْوَابُهَا دُونَهَا ثُمَّ تَأْخُذُ يَمِينًا وَشِمَالًا فَإِذَا لَمْ تَجِدْ مَسَاغًا رَجَعَتْ إِلَى الَّذِي لُعِنَ فَإِنْ كَانَ لِذَلِكَ أَهْلًا وَإِلَّا رَجَعَتْ إِلَى قَائِلِهَا.

Od Ummu Darda se prenosi da je rekla; čula sam Ebu Dardau da je rekao; rekao je Allahov Poslanilk a,s; ako Allahov rob nekoga prokune, proklestvo se penje do nebesa, pa se nebeska vrata zatvore, zatim se to proklestvo vrati ponovo na zemlju, pa se zemaljske kapije zatvore, zatim ode lijevo i desno pa kad nemogne nigdje otići, vrati se onome kome je naumita (izrečena), pa ako on bude to zaslužio tako i bude a ako ne vrati se proklinjaču (onome koji je te ruječi izgovorio)[6].

عَنْ عِمْرَانَ بْنِ حُصَيْنٍ قَالَ  بَيْنَمَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي بَعْضِ أَسْفَارِهِ وَامْرَأَةٌ مِنْ الْأَنْصَارِ عَلَى نَاقَةٍ فَضَجِرَتْ فَلَعَنَتْهَا فَسَمِعَ ذَلِكَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ خُذُوا مَا عَلَيْهَا وَدَعُوهَا فَإِنَّهَا مَلْعُونَةٌ  قَالَ عِمْرَانُ فَكَأَنِّي أَرَاهَا الْآنَ تَمْشِي فِي النَّاسِ مَا يَعْرِضُ لَهَا أَحَدٌ.

Od Imrana bin Husejna r,a, se prenosi da je rekao, dok je Poslanik a,s, buo na putovanju (pohodu) jedna žena ensarijka je jahala kamilu; zatim je proklela kamilu, a to je čuo Allahov Poslanik a,s, i rekao; rastovarite kamilu i skinite sa nje tovar jer je ona prokleta. Rekao je Imran ja sam je vidio kako hoda među narodom i niko ne obraća na nju pažnju[7].

Ono što treba napomenuti a vjerovatno da mnogi proklinjači to neznaju, da meleki aminaju na njegove dove, pa govore amin i tebi, a u drgom rivajet se spominja da kažu amin i tebi duplo.

Ako želiš nešto promjenuti i nekome dovu uputiti onda to čini pozitivno, jer se vraća i tebe jednom ili dva puta. Ako budeš molio da ga Allaha uputi bit ćeš i ti sam upućen a i taj insan će se promjenuti pa će biti bolji.

Molim Allaha da bude od koristi, i da nam podari da slijedimo Poslanika ,a,s, da nam on bude uzor, da sljedimo njegov put, amin ja rabel alemin.

يقول النووي رحمه الله:

اعلم أن لعن المسلم المصون حرام بإجماع المسلمين ولعن الإنسان المعين لا يجوز بحال لمن هو على قيد الحياة ، لكن من مات وهو كافر فهذا عليه لعنة الله ولا شك في ذلك. ﴿ إن الذين كفروا وماتوا وهم كفار أولئك عليهم لعنة الله والملائكة والناس أجمعين ﴾.

Imam Nevevi kaže; znaj da je zabranjeno proklinjanje muslimana općenito, sa tim se slažu svi muslimani  ummeta, a proklinjanje specifično jednog insana nije dozvoljeno sve dok je živ, a onaj ko je umro kao nevjernik, takav je u Allahov proklestvu. Kaže Uzvišeni u suri Bekare 161; Oni koji ne vjeruju i koji kao nevjernici umru – zaslužuju, doista, prokletstvo Allahovo i meleka i svih ljudi.

Postoje i kategoriej koje je sam Poslanik a,s, prokleo a to su; onaj ko jede kamatu (ovdje je upotrebljen glagol jesti, dakle onaj ko uzima kamatu) oni koji zapisuju, svjedoci i ko radi transakciju.

Zatim je Poslanik a,s, prokleo, Prenosi se od Enesa r.a. da je Allahov Poslanik s.a.v.s. rekao: „Allahovo prokletstvo je na deset ljudi zbog alkohola: na onoga koji ga spravlja, onoga za koga se spravlja, onoga ko ga pije, onoga ko ga nosi, onoga kome se nosi, onoga ko ga toči, onoga ko ga prodaje i onoga ko na tome zarađuje, onoga ko ga kupuje i onoga od koga se kupuje.“

Zatim je Poslanik a,s, prokleo, one žene koje oponašaju muškarce, i one muškarce koji oponašaju žene. Prokleo je i onoga koji tetovira i ko se tetovira, koja čupa dlakice sa lica i onu kojoj se čupaju, koja pravi rastoj među zubima i koja joj to radi, koja upliće kosu i kojoj se upliće.

Sve su ovo vjerodostojni hadisi, pazimo se dobro da nebudemo od ove skupine koju je Allahov Poslanik a,s, proklemo.

وهناك أصناف من الناس لعنهم الرسول عليه الصلاة والسلام منهم, لعن الله آكل الربا وموكله وشاهده وكاتبه , لعن الله النامصة والمتنمصة ,,لعن رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏الرجل يلبس لبسة المرأة والمرأة تلبس لبسة الرجل ……. وغيــر ذلك مما ذكر في الأحاديث الصحيحه عن الرسول عليه الصلاة والسلام ‏ ,, قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ” سِبَابُ الْمُسْلِمِ فُسُوقٌ وَقِتَالُهُ كُفْرٌ ” [ متفق عليه ] .

I na kraju molim Allaha dž,š, da nas sačuva prokletača I da upućujemo jedni drugima dove, da naspočasti sa iskrenođću u činjenju dobrih djela amin ja rabel alemin.

Namise je ona koja čupa i kome se čupa dlake s lica ili obrva, ona koja upliće i kojoj se upleće kosa, onaj ko radi tetovažu i kome se radi.

Imam Sedin Agić

03 Mart 2012

10 Rabiul Ahir 1433.


[1] Hadis bilježi Imam Buhari, knjiga 73 poglavlje br 73.

[2] Hadis bilježi Imam Muslim, knjiga 32, br 6280.

[3] Hadis bilježi Imam Muslim, knjiga 32 br, 6283

[4] Hadis bilježi Imam Tirmizi, knjiga 25 br, 1976.

[5] Hadis bilježi Imam Tirmizi, knjiga 25 br, 1977.

[6] Hadis bilježi Imam Ebu Davud,  br, 4905.

[7] Hadis prenosi Imam Muslim, knjiga 32, br, 6276.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s