Predavanje o Džinima Prvi dio

Predavanje o Džinima

Prvi dio

Hvala Allah dž,š, Gospodaru svih svjetova, Gospodaru Ljudi i Džina, A ljude i Džine sam stvorio samo da mi ibadet čine. Salavat i selam na Poslanika Muhammeda a,s, koji nas je izveo iz tmina u svjetlo.

Dakle, Džini su zaseban svijet, potpuno neovisan od našeg svijeta, i svijeta Meleka. Ako bi željeli definisati svijet džina onda bi to pokušali ovako; riječ džinn جن)) na arapskom jeziku označava nešto nevidljivo ili skriveno. Učenjak El-Dževheri kaže da je El-Džan الجان otac džina a množina je džinan ili الجينان.

Nazvani su džinima jer su nevidljiva bića, Ibn Akil r,h, kaže; Džini su nazvani tim imenom jer su nevidljivi i skriveni. Tako da se dijete u majčinoj utroni naziva Dženin الجنين

Ebu Omer ibn Abdul Berr je rekao; postoje različite kategorije džina kako to spominju učenjaci;

1. kada se upotrebljava generalni termin za džine, onda se koristi riječ džinij, جني

2. ako džin živi u kući, oni ga nazivaju Amir عامر ili Ammar عمار. Graditelj ili stanovnik.

3. ako je džin u kontaktu sa djecom, oni ga nazivaju Arvah ili أرواح

4. ako je džin napasan onda ga nazivaju Šejtan ili Šejatin množina, شيطان و شياطين

5. ako je još zločestiji od toga onda ga nazivaju Marid مارد , demoni ili đavo, vrag.

6. ako je još žešći I snažniji onda ga nazivaju Ifrit ili Afarit u množini, عفريت

Vrste džina

Poslanik a,s, kaže u hadisu, koji je vjerodostojan, bilježi ga Imam El-Hakim u Mustedreku.

الجن ثلاثة أصنافٍ: فصنف يطير في الهواء, و صنف حيات و كلاب, و صنف يحلون و يظعنون. رواه الامام الحاكم في المستدركه. و هو حديث صحيح.

Džina ima tri vrste: jedna trećina njih imaju krila i lete po zraku, jedna trećina ih je u liku zmija i pasa, a jedna trećina onih koji se spuštaju i dižu tamo gdje žele.

Od čega su džini stvoreni?

Spominjali smo materiju od koje su stvoreni džini, rekli smo da su stvoreno od vatre, Allah dž,š, nam govori o tome u suri Hidžr 27

وَالْجَانَّ خَلَقْنَاهُ مِن قَبْلُ مِن نَّارِ السَّمُومِ.

A još prije stvorili smo džine od vatre užarene.  Ar-Rahman 15;

وَخَلَقَ الْجَانَّ مِن مَّارِجٍ مِّن نَّارٍ.

A džina je stvorio od plamena vatre.

Komentirajući ovaj ajet, Ibn Abbas, Ikrime, Mudžahid, Hasan El-Basri i drugi kažu da se to odnosi na završetak plamena. Dok Imam Nevevi kaže; izraz maridž se odnosi na plamen koji je pomješan s crnilom vatre. Aiša r,a, je rekla; da je Poslanik a,s, je rekao;

خُلِقتِ الملائكة من نور و خُلِق الجان من مارجٍ من نار و خُلق آدم مما وُصف لكم.

Meleki su stvoreni od svjetlosti, džini su stvoreni od plamena vatre, a čovjek je stvoren od onoga što vam je već opisano. Bilježi ga Imam Muslim.

Kada su džini stvoreni?

Nema sumnje da su džini stvoreni prije čovjeka, na osnovu riječi uzvišenog Allaha dž,š, u suri Hidžr 26-27;

وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُونٍ. وَالْجَانَّ خَلَقْنَاهُ مِن قَبْلُ مِن نَّارِ السَّمُومِ.

Mi smo stvorili Adema od ilovače, od blata ustajalog, a još prije smo stvorili džine od vatre užarene. Postoji mišljenje da su džini stvoreni prije čovjeka na hiljadu godina, ali nemamo valjanog dokaza za to.

Dokazi postojanja džina

Malo je onih koji niječu postojanje džina, neki to tumače kao snaga zvijezda (mišljenje mnogobožaca). Filozofi to smatraju kad se spomenu džini, oni kažu to je loša strana ljudske duše, a meleki dobra strana. Modernisti to smatraju kao bakterija ili mikrobi, koja je otkrila savremena nauka.

Da li je neznanje argument?

Spomenute kategorije ljudi koje poriču postojanje džina nemaju adekvatno znanje u vezi s tim, znajući da neznanje nije argumet, jer nemožeš negirati jednu stvar samo zato što neznaš da ta stvar ustvari postoji. Zbog negiranja nepoznatog Allah dž,š, kaže u suri Junus 39; kritikujući nevjernike.

بَلْ كَذَّبُوا بِمَا لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ. وَلَمَّا يَأْتِهِمْ تَأْوِيلُهُ.

Oni poriču prije nego što temeljito saznaju šta ima u njemu, a još im nije došlo ni tumačenje njegovo. Postoji predaja u kojoj se spominje da je došla grupa džina koju je Allah dž,š, poslao  Poslaniku a,s, da sluša učenje Kur’ana. Islamski učenjak Sejjid Kutub r,h, kaže u svome tefsiru; događaj spomenut u objavi u vezi sa slanjem nekoliko džina radi slušanja Kur’ana od Poslanika a,s, te prenošenje njihovih riječi i postupaka usljed toga, sve je to samo po sebi dovoljan dokaz postojanja džina.

Ajeti i hadisi

Mnogo je šerijatskih izvora koji govore o postojanju džina i šejtana, tako da ćemo samo neke od njih spomenuti a već smo spomenuli neke prije. Allah dž,š, kaže u suri Džinn 1 i 6 ajetu;

قُلْ أُوحِيَ إِلَيَّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِّنَ الْجِنِّ فَقَالُوا إِنَّا سَمِعْنَا قُرْآنًا عَجَبًا. وَأَنَّهُ كَانَ رِجَالٌ مِّنَ الْإِنسِ يَعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقًا

Reci: ”Meni je objavljeno da je nekoliko džina prisluškivalo i reklo: ’Mi smo, doista Kur’an, koji izaziva divljenje, slušali. i bilo je ljudi koji su pomoć od džina tražili, pa su im tako obijest povećali.

Viđenje i posmatranje golim okom

Ima ljudi koji su vidjeli određene prizore, mada mnogi i neznaju o čemu se radi, da je to ustvari riječ o džinima. Kažu da su vidjeli duha ili duhove, prikazalo im se, ili prikaze, drugi kažu vanzemaljci itd. A malo čas smo spomenuli da je najispravnije ono što je Poslanik a,s, rekao da ih je vidio i da im je učio Kur’an i razovarao je s njima.

Magarac i pas mogu vidjeti džine

Inače insan nemože vidjeti džina, ali se može desiti, nevidimo ih uvjek i nije to svakodnevnica, pa zato kažem da im insan nemože vidjeti, ali postoje stvorenja koja ih ipak vide, kao naprimjer pas i magarac. Imam Buharija i Imam Muslim bilježe hadis  od Ebu Hurejre r,a, da je Poslanik a,s, rekao; Kada čujete pjevanje pijetla, molite Allaha za dobrote Njegove, jer je pijetao vidio meleka. A kada čujete revanje magarca, utječite se Allahu od šejtana, jer magarac je vidio šejtana.

Imam Ebu Davud bilježi hadis od Džabira bin Abdullaha r,a, da je Poslanik a,s, rekao; kada čujete lavež pasa (zavijanje) i revanje magarca (njikanje) utječite se Allaha, jer oni vide ono što vi ne vidite.

To nije čudno da neka živa bića vide ono što mi ne vidimo, npr; pčela vidi ultravioletne zrake, pa zato vidi sunce i kad je oblačno, sova vidi miša u mrkloj noći itd.

Milom Allaha dž,š, da nas sačuva od prekletog šejtana, i njegove zobe. Amin ja Rabel Aliemin.  Kraj prvog dijela, nastavit će se inšaAllah

Imam Sedin Agić

Maj 19-2012

28 Džumadel Ahir 1433

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s