Današnja hutba 1Juni-2012 (11Redžeb 1433)

Primljenja dova

Danas ćemo govoriti o jednoj karakteristiki koju svako od nas posjeduje, to je jedna vrsta oruđa koju nam je uzvišeni podario, ali trebamo naučiti kako se rukuje s tim oruđem, trebamo naučiti kako pravilno rukovati, da nebi nanjeli i sebi i drugima štetu. Rdi se o  dovi draga braćo, koja je prijeko potrebna svakom, a pogotovo nama muslimanima današnjice. Allah dž,š, zahtjeva i traži od nas da Mu se obraćamo dovom. Ko odbije da se obrati Allahu dž,š, sa dovom takav se smatra arogantnim i nepokornim. Uzvišeni kaže u suri Gafir 60:

وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ ۚ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ.

Gospodar vaš je rekao: “Pozovite Me i zamolite, Ja ću vam se odazvati! Oni koji iz oholosti neće da Mi se klanjaju – ući će, sigurno, u Džehennem poniženi. Da bi insan uputio dovu Allahu dž,š, mora se pridržavati pravila, kao što je vrijeme, mjesto, pozicija, sadržaj dove itd. Ova i druga pravila pomažu na uslišavanje ili primanje dove.

Spomenut ću samo neke faktore koji će pomoći da dova bude primljena, a to su; 1. Vjerovanje u Allaha dž,š. 2. Pokoravanje Allahu dž,š. 3. Upućivanje dove sa skrušenošću, strahom i nadom. 4. Upućivanje dove sa iskrenošću i povjeljviošću. 5. A u sve to uključuje da naša hranu i piće, zatim odjeća da bude stečeno na halal dozvoljen način, u protivnom dova neće biti primljena. Sve ovo se spominje u par ajeta koje ćemo navesti; prvi je iz sure Bekare 186 ajet uzvišeni kaže;

وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ.

A kada te robovi Moji za Mene upitaju, Ja sam, sigurno, blizu: odazivam se molbi molitelja kad Me zamoli. Zato neka oni pozivu Mome udovolje i neka vjeruju u Mene, da bi bili na Pravome putu. U suri Gafir 14, Allah kaže:

فَادْعُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ.

Klanjate se zato Allahu, iskreno Mu ispovijedajući vjeru – pa makar to nevjernicima bilo mrsko. Neke od dova mogu biti odmah primljene, dok neke mogu biti odgođene onoliko koliko to uzvišeni želi i hoće. Dova Zekerijaha a,s, je bila neposredno primljena, još dok je obavljao namaz u džamiji. Allah dž,š, ga je obradovao sinom koji se zvao Jahja a,s, a i on je postao Poslanik. Kaže uzvišeni u suri ali Imran 38;

هُنَالِكَ دَعَا زَكَرِيَّا رَبَّهُ ۖ قَالَ رَبِّ هَبْ لِي مِن لَّدُنكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً ۖ إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ. فَنَادَتْهُ الْمَلَائِكَةُ وَهُوَ قَائِمٌ يُصَلِّي فِي الْمِحْرَابِ أَنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكَ بِيَحْيَىٰ مُصَدِّقًا بِكَلِمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَسَيِّدًا وَحَصُورًا وَنَبِيًّا مِّنَ الصَّالِحِينَ.

Tu Zekerijja zamoli Gospodara svoga: “Gospodaru moj, reče podari mi od Sebe čestita potomka, jer se Ti, uistinu, molbi odazivaš!” I dok se on u hramu stojeći molio, meleki ga zovnuše: “Allah ti javlja radosnu vijest: rodiće ti se Jahja, koji će u Allahovu knjigu vjerovati, i koji će prvak biti, i čedan, i vjerovjesnik, potomak onih dobrih.”

Dok imamo i drugi primjer Ibrahima a,s, čija je dova bila odgođena oko 3000 godina kasnije. Kada je Ibrahim a,s, ostavio svoju ženu Hadžer sa sinom Islamilom a,s, u Mekki, Ibrahim a,s, je uputio posebnu dovu da Allah podari da od njegove loze njegovih potomaka od Islamila ,a,s, bude Poslanik, Allah kaže u suri Bekare 129:

رَبَّنَا وَابْعَثْ فِيهِمْ رَسُولًا مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِكَ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُزَكِّيهِمْ ۚ إِنَّكَ أَنتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ.

Gospodaru naš, pošalji im poslanika, jednog od njih, koji će im ajete Tvoje kazivati i Knjizi ih i mudrosti učiti i očistiti ih, jer Ti si, uistinu, silan i mudar!

Sad ćemo spomenuti grupu ljudi od kojih se dova prima, a to su; 1. Onaj koji je očajan. 2. Kome je nepravda učinjena. 3. Otac protiv sina. 4. Pravedni vladar. 5. Dobro ii hairli odgovjeno djete svojim rodieljima. 6. Putnik. 7 postač do se ne iftari. itd.

Kako da upućujemo dove? Treba da upućujemo dove na onaj način kako to Njemu uzvišenom dolikuje, a to je sa Njegovim lijepim imenima i atributima, uzvišeni kaže u suri Isra 110:

قُلِ ادْعُوا اللَّهَ أَوِ ادْعُوا الرَّحْمَٰنَ ۖ أَيًّا مَّا تَدْعُوا فَلَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ ۚ وَلَا تَجْهَرْ بِصَلَاتِكَ وَلَا تُخَافِتْ بِهَا وَابْتَغِ بَيْنَ ذَٰلِكَ سَبِيلًا.

Reci: “Zovite: ’Allah’, ili zovite: ’Milostivi’, a kako god Ga budete zvali, Njegova su imena najljepša. Ne izgovaraj na sav glas Kur’an kad molitvu obavljaš, a i ne prigušuj ga; traži sredinu između toga.

Kada i gdje uputiti dovu? Napr; 1. Dok smo na sedždi. 2. Uoči petka, i cijeli dan petka. 3. Između ezana i ikameta. 4. Između dvije hutbe. 5. Kada pada kiša. 6. U noći lejletul kadr. 7. Na dan Arafata. 8. Tokom mjeseca ramazana. 9. Poslije svakog namaza. 10. Kada se okupe muslimani zajedno. Itd.

Završit ću sa jednim hadisom kog prenosi Enes ibn Malik r,a, da je Poslanik a,s, rekao prenoseći od Allaha dž,š, da je rekao; radi se o hadis Kudsiju. Bilježi ga Ebu Ja’la.

عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ , رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ , عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ , فِيمَا يَرْوِيهِ عَنْ رَبِّهِ عَزَّ وَجَلَّ , قَالَ : ” أَرْبَعُ خِصَالٍ وَاحِدَةٌ مِنْهُنَّ لِي ، وَوَاحِدَةٌ لَكَ عَلَيَّ ، وَوَاحِدَةٌ بَيْنِي وَبَيْنَكَ ، وَوَاحِدَةٌ فِيمَا بَيْنَكَ وَبَيْنَ عِبَادِي , فَأَمَّا الَّتِي لِي تَعْبُدُنِي وَلا تُشْرِكُ بِي شَيْئًا , وَأَمَّا الَّتِي لَكَ عَلَيَّ فَمَا عَمِلْتَ مِنْ خَيْرٍ جَزَيْتُكَ بِهِ , وَأَمَّا الَّتِي بَيْنِي وَبَيْنَكَ فَمِنْكَ الدُّعَاءُ وَعَلَيَّ الإِجَابَةُ , وَأَمَّا الَّتِي بَيْنَكَ وَبَيْنَ عِبَادِي فَارْضَ لَهُم مَا تَرْضَى لِنَفْسِكَ.

Rekao je uzvišeni; četiri karakteristike, jedna od njih pripada Meni, druga pripada vama od Mene, treća je između Mene i vas, i četvrta  između vas i mojih robova. 1. Ona koja pripada Meni; Samo Mene obožavajte i ne činite šrk (ne prepisujte Mi druga). 2. Što je vaše; da sve što uradite od hajra, Ja ću vas za to nagraditi. 3. A što je između Mene i vas; Od vas je dova, a na Meni je uslišavanje dove. 4. A između vas i Mojih robova je; Da budeš zadovoljan i sretan to što imaš i da to isto želiš da imaju i drugi.

 Imam Sedin Agić

Leave a Reply

