Ne plaćanje poreza državi

Pitanje:

Student sam u Sarajevo i neki dan sam bio kod prijatelja koji ima cimera koji je vjernik, obavlja vjerske duznosti, a Allah najbolje zna.. i mi smo nesto pricali oko placanja PDV-a drzavi i on mi rece da nije grijeh ako vlasnik neke firme ukrade od drzave tj.da pokusa sto je moguce manje placati obaveze jer kao to nije islamski zakon.

Ne znam tačno kako ide al otprilke se kaze da je najveci izdajnik onaj ko izda svoju drzavu, koji pobjegne s bojnog polja itd. sto znaci da Dragi Allah naređuje da se postuje vlastita drzava i samim time ja smatram da je grijeh lagati o prihodima i samim time placati manje PDV i druge obaveze, a i s druge strane kod nas u Bosni nije na vlasti serijat, da bi se zekjatom drzava financirala.

Molim Vas da mi Vi odgovorite da li je grijeh ako npr.ja imam firmu i pokusavam na sve nacine prikriti svoje prihode itd. tj.pokusavam sto kazu zaobici sve obaveze prema drzavi? da li mi je grijeh ne placati obaveze prema drzavi??

Odgovor: Sve što se ljudi dogovore, a što je u osnovi dozvoljeno, kao što je finansiranje javnih ustanova: obrazovnih institucija, bolnica, policije, javnog prevoza, izgradnje i održavanja puteva itd., obaveza je muslimanu izvršavati po šerijatu, bilo da živi u muslimanskoj ili nemuslimanskoj državi. To je Šerijat. Muslimanu je po slovu Kurana stroga obaveza da se drži datih obećanja i dogovora.To je jasno i iz hadisa El-muslimune ala šurutihim.

Prema tome, sve dok takav dogovor traje, sve dok društveni ugovor postignut kroz šuru (parlament) važi, sve dok se drugi drže tog dogovora i ne varaju, musliman je dužan da se tog dogovora drži, pa prema tome i da plaća porez u vidu PDV-a ili u nekom drugom obliku. Čudno je da neko tako razmišlja, a da u isto vrijeme bez grižnje savjesti koristi sve blagodati javnih institucija koje ljudi, koji se kreću oko njega, finansiraju plaćajući porez i odvajajući od svojih mjesečnih primanja.

Nešto ima pogrešno u odgoju osobe koju ste naveli. Ispravno je da se vlasnici firmi bore da porezi budu pravedni i da svi plaćaju porez, a da se oni koji ne plaćaju porez prijave, kako bi ih država prisilila.

Nije pravedno da jedni plaćaju, a drugi ne plaćaju. Nije islamski da onaj ko bez opravdana razloga ne plaća državi porez koristi blagodati javnih usluga koje država finansira iz prikupljenog poreza.

Na pitanje odgovorio: Dr. Šukrija Ramić

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s