Današnja hutba 20 Juli 2012 (1 Ramazan 1433)

Značaj ramazana i duhovnog unapređenja te uravnoteženost u život

Draga i poštovana braćo i sestre, danas je prvi ramazan, ovo je zlatna prilika da iskoristimo ove mubarek dane i noći da povećamo takvaluk, da ispunimo sve obaveze da radimo samo dobro, da pročistimo srca, ostavimo loše i griješenje. Tražimo Allahov oprost budimo iskreni u traženju oprosta kako bi nam Allah dž,š, ukazao svoju milost i na ovom i na budućem svijetu.

Hvala Allaahu dž,š, danas smo započeli post, post je poklon od Allaha dž,š, jer će nas post učiniti boljim i uspješnijim muslimanima. Uz pomoć posta mi ćemo uspjeti povećati vrijednosti i kvalitet predanosti Allahu dž,š. Zaista postoji za sve obaveze ciljevi i razlozi u pokornosti Allahu dž,š. Uzmimo u obzir namaz, nalazimo njegovu svrhu i cilj u ajetu 14 sura Taha; إِنَّنِي أَنَا اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِي وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي.

Ja sam, uistinu, Allah, drugog boga, osim Mene, nema; zato se samo Meni klanjaj i molitvu obavljaj – da bih ti uvijek na umu bio!

Ovaj ajet nam govori da mi obavljamo namaz da se sjetimo Allaha, a ko se sjeća Allaha, on je i zahvalan Njemu na onome što ima, a šta je sa postom?

Prvo; post je višestruk temelj islama sa višestrukim dimenzijama. Mi jedemo i pijemo onoliko koliko možemo sebi priuštiti u svakodnevnom životu. To je nešto prirodno, tako da ponekad mi nismo ni svjesni u pravom smislu ovih blagodati koje imamo.

A kad prestanemo unositi hranu i vodu u naše tijelo, tek tada zapravo počnemo shvatati i razumjevati svrhu tih blagodati, i tek tada postajemo zahvalni Allahu dž,š, na tim blagodatima, ili drugim riječima; kada prestanemo živjeti prirodnim tokom života, tek tada počneno razumjevati duhovno (spiritualno) značenje života.

Mi kao ljudska bića (insan) naginjemo ka zaboravu, posebno kad je u pitanju zahvalnost Allahu dž,š, na blagodatima koje nam Je podario. Post nas čini da se sjećamo i da budemo svjesni svih Allahovih blagodati koje nam Je podario.

Ne samo da će nam pomoći da ćemo biti zahvalni već će nam pomoći da balansiramo svoj svakodnevni život (uravnotežavanje života) a tome nas islam i uči. Mi moramo razumjeti ovo, da islam opominje muslimane i muslimanke da negiraju blagodati koje su im date. U stvarnosti Kur’an se obraća retorički onima koji žele da osporavaju (odreknu) Allahove blagodati, u suri Earaf 32;

قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِينَةَ اللَّهِ الَّتِي أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالطَّيِّبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ ۚ قُلْ هِيَ لِلَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا خَالِصَةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ كَذَٰلِكَ نُفَصِّلُ الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ.

Reci: “Ko je zabranio Allahove ukrase, koje je On za robove Svoje stvorio, i ukusna jela?” Reci: “Ona su za vjernike na ovome svijetu, a na onome svijetu su samo za njih.” Eto, tako Mi podrobno izlažemo dokaze ljudima koji znaju.

Dakle mi kao ljudska bića se nesmijemo odreći u potpunosti od blagodati (užitka) koje su nam date. Umjesto potpunog odricanja blagodati mi ustvari razumijemo da su te blagodati poklon i kako je Allah dž,š, prema nama Milostiv, kako je Plemenit, kako je Moćan, kako je Mudar. U suprotnom ako mi izbjegavamo sve te blagodati koje su nam date to može utjecati na našu vezu i odnos sa Allahom dž,š, zato što nismo u poziciji potpune zahvanosti prema Njemu.

Drugo; post je duhovno iskustvo koje čovjeka transformiše, post čovjek čini i uči ga iskrenosti i popunoj predanosti Allahu dž,š. Transformiše naša srca u popunu pokornost, Poslanik a,s, je imao običaj govoriti;  اللهم يا مقّلب القلوب ثبِّت قلبي على دينك.

O Ti Koji okrećeš srca! Učvrsti moje srce u vjeri. (bilježi ga Imam Tirmizi). Kada postimo mi sebe postavimo u položaj i poziociju onoga kome je potrebno, tada mi dozivamo Allaha, upućujemo dove, tražimo mnogo što šta. Allah dž,š, kaže u suri Bekare 186;

وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ.

A kada te robovi Moji za Mene upitaju, Ja sam, sigurno, blizu: odazivam se molbi molitelja kad Me zamoli. Zato neka oni pozivu Mome udovolje i neka vjeruju u Mene, da bi bili na Pravome putu.

Kroz post mi smanjujemo svoje strasti, svoje težnje svoj egoizam i postavljamo svoje stanje u stanje dijete, odnosno duhovne dijete. Mi ne samo da svoje tijelo (fizički dio) ostavljamo na dijeti, ne nego više od toga, mi ostavljamo svoje strasti, svoje emocije svoj ego isto na dijeti odnosno u vitkosti i slabosti. Svake godine dolazimo u ovu školu, na ove vježbe, ova institucija i ovaj dijetalni program je dizajniran da stavimo svoj nefs na mjesto koje nefsu i pripada.

Treće; kada obavljamo post svjesno, i kada smo skrušeni i ponizni, tada počnemo da odklanjamo sa naših srca loše osjećaje, loša mišljenja loše pretpostavke itd. Treba svako da zna da dini islam ne želi da tako jednostvano iskorjeni i ukloni naše strasti niti želi da mi prekoračujemo svoj ego. Ono što islam traži od nas je da nas pročisti i očisti od strasti, od bijesa i gnjeva kao i od našeg ega.

Zato je Poslanik a,s, savjetovao ashabima da ne treba da žive život a da stalno poste, ili da stalno obavljaju noćni namaz i da nikako ne spavaju, ili da izbjegavaju da se žene. Isma nije religija koja pokušava da iskorjeni ljudsku ličnost, niti da muči insana, već da poboljša ljudsku ličnost.

Draga braćo; u našim ljudskim odnosima ramazan je mjesec rahmeta koji nas doziva da uspostavimo lijepu vezu sa našim familijama, posjetimo svoju rodbinu, pokaži im ljubav i oprosti im, oprosti ti njima i neka oni tebi oproste. Ramazan je da nam pomogne da budemo bolji, ramazna je da nam pomogne da uravnotežimo naš život na ovom svijetu, da budemo poslušni, jer ako smo mi poslušni i živimo u skladu toga, onda mi možemo prebaciti tu poslušnost, ljuvam, nježnost i na druge koji  se nalaze u našoj blizini.

Molim Allaha dž,š, da nam pomogne da izbalansiramo svoj život, da nam pomogne da ispostimo mjesec ramazan, da nam ukabuli post. Amin

Imam Sedin Agić

Juli 20 2012

01 Ramazan 1433

Leave a Reply

