Čovjek koji je stanovao u mezaristanu – رجل يسكن المقابر

رجل يسكن المقابر ..


روى أن أحد الملوك مر بمدينه تملكها سبعة ملوك هلكوا جميعا

فقال:هل بقى من نسلهم أحد؟

قالوا: نعم .رجل يسكن المقابر فدعاه فأتاه.

فقال: ما دعاك الى لزوم المقابر.

قال: أردت أن أميز عظام الملوك من عظام العبيد فوجدتها سواء.

قال: هل لك أن تتبعنى فأحيى شرفك.وشرف أبائك ان كانت لك همة.

قال: همتى عظيمة.

قال: وما هى؟

قال: حياة لا موت معها.وشباب لاهرم بعده.وغنى لا فقر معه.وصحة من غير سقم.وسرور من غير مكروه.

قال: هذا ما لا تجده عندى.

فقال: دعنى أطلبه ممن هو عنده.

فقال الملك:ما رأيت رجلا أحكم من هذا.وخرج وتركه.فلم يزل فى المقابر حتى لحق بأهله.

 

Čovjek koji je stanovao u mezaristanu…

Prenosi se da je jedan kralj prolazio pored kraljevine kojom je vladalo sedam kraljeva i su svi pomrli. Reče ovaj prolaznik kralj: je li iko ostao živ od njihovih potomaka? Rekoše: jest, čovjek koji stanuje u mezaristanu, pozvao kralj čovjeka pa mu ovaj dođe.

Reče kralj: šta te je navelo da živiš u mezaristanu? Čovjek reče: želio sam da shvatim razliku kostiju od svih ovih robova, pa sam shvatio da je sve isto. Kralj mu reče: hoćeš li da me slijediš pa ću ti ja proživiti tvoje najmilije, i najmilije od tvog oca, ako to želiš.

Čovjek reče: moje želje su ogromne. Kralj upita: a koje su to? Čovjek reče: život bez smrti, mladost u kojoj nema starosti, bogatstvo u kom nema siromaštva, zdravlje u kom nema bolesti, sreća u kojoj nema nesreće.

Kralj reče: ja ti to ne mogu dati. Čovjek reče: ostavi me da to tražim od onoga koji mi može sve to dati. Kralj reče: nisam vidio mudrijeg čovjeka od ovog, zatim je kralj izašao i ostavio ga na miru, a čovjek je ostao u mezaristanu sve do svoje smrti.

prevod: Imam Sedin Agić

Leave a Reply

