Koliko poznaješ šejtanske spletke?

Koliko poznaješ šejtanske spletke?

Riječ ”nefs” (duša) je od velikog značaja, u Kur’anu se spominje na mnogim mjestima i u mnogim ajetima kao npr: U suri Kaaf 16; Mi stvaramo čovjeka i znamo šta mu sve duša njegova haje, jer Mi smo njemu bliži od vratne žile kucavice.

 Kad je šejtan postao neposlušan ko je bio njegov šejtan?

Mnogi se danas pokušavaju boriti i bore se protiv neprijatelja koji se zove ”šejtan” sad se možemo zapitati; Pa mi smo vjernici, mi vjerujemo u Allaha, klanjamo pet puta na dan, učimo Kur’an, dajemo zekat i sadaku i, i, i, itd.. ali i pored toga svega opet padnemo u grijeh! Zašto? Razlog tome je što smo ostavili pravog neprijatelja koji je opasniji nego ovaj koji je poznat kao ”šejtan” dakle pozabovili smo se sa slabijim a zaboravili na opasnijeg neprijatelja, čak smo pobrkali i prioritete kad je u pitanju neprijateljstvo.

Allah dž,š, nam kaže u suri Nisa 76; jer je šejtanovo lukavstvo zaista slabo. Pravi neprijatelj je ‘’nefs’’ da, nefs je tempirana bomba, mine postoje unutar ljudskog tijela (a to su strasti). Uzvišeni kaže u suri El-Isra 14; Čitaj knjigu svoju, dosta ti je danas što ćeš svoj račun polagati!

Uzvišeni kaže u suri El-Gafir 17; Svaki čovjek će toga Dana prema zasluzi kažnjen ili nagrađen biti; toga Dana neće biti nepravde! Allah će, zaista, brzo obračunati.

Zatim kaže u suri Meddesir 38; Svaka duša je zalog onog što je zaslužila. Zatim uzvišeni kaže u suri Naziat 40: A onome koji je pred dostojanstvom Gospodara svoga strepio i dušu od prohtjeva uzdržao. Zatim još jednom u suri Tekvir 14: Svako će saznati ono što je pripremio. Znaće duša šta je pripremila.

Obratite pažnju, da ovi ajeti spominju riječ ”nefs” Šta je ”nefs”? Učenjaci kažu: Božanstva koja su se obožavala mimo Allaha dž,š, kao što su; Lat, Uzza, Menat, Suva’a, Jegus, Jeuk i Nesr, sva ova božanstva su uništena sem jednog jedinog koji se obožava mimo Allaha dž,š, i to kod većine ljudi kao i kod muslimana. Uzvišeni veli u suri Džasije 23: Reci ti Meni ko će uputiti onoga koji je strast svoju za boga svoga uzeo, onoga koga je Allah, znajući ga, u zabludi ostavio i sluh njegov i srce njegovo zapečatio, a pred oči njegove koprenu stavio? Ko će mu, ako neće Allah, na Pravi put ukazati? Zašto se ne urazumite?

To znači da ”hava nefs” (duševni prohtjev) ako savlada insana, onda ne sluša zakonodavca već radi što hoće i kako hoće. Inače riječ ”insan” je došla od glagola nesije, što znače zaboraviti a insan je nazvat zbot čestog i konstantnog zaboravljanja (zaboravko). Kaže Imam Hasan El-Basri r,h; Nefs i šejtan nije isto, ako pogledamo u grijehe pojedinaca koji se spominju u Kur’anu kao što je Kabilovo ubistvo Habila, ili žene kralja iz egipta koja je zahtjevala blud od Jusufa a,s, ili grijeh iblisa npr… dakle iz ovog svega možemo zaključiti da šejtan nema s ovim ništa, kao što i vuk nije kriv za krv Ja’kubovog a,s, sina Jusufa a,s.

O ubistvu Habilovom uzvišeni kaže u suri El-Maide 30: I strast njegova navede ga da ubije brata svoga, pa ga on ubi i posta jedan od izgubljenih. Kad bi upitali bilo koga što si uradio taj grijeh? A nakon toga se i pokajao i zatražio oprost – šta te je navelo da tako uradiš – ogovor bi bio zaveo me šejtan! To znači da svako zlodjelo koje čovjek radi ili uradi stoji iza njega takozvani šejtan.

Ko je onda zaveo šejtana kad nije htio poslušati nredbu Gospodara svjetova? Ko je bio njegov šejtan? Kako god ti šejtan došaptava, tako isto i tvoj nefs ti došaptava, uzvišeni veli u suri Jusuf 53; Ja ne pravdam sebe, ta duša je sklona zlu, osim one kojoj se Gospodar moj smiluje. Gospodar moj zaista prašta i samilostan je.

Dakle razlog činjenja grijeha je ili od šejtana ili od samog sebe, svog nefsa. Ali je nefs puno opasniji nego šejtan! Zato šejtanski prilaz čovjeku je, da mu pomogne da zaboravlja, da zaboravi na nagradu koja mu je obećana, i da zaboravi na kaznu kojom mu se prijeti. I zbog toga padnemo u zabranjeno, uzvišeni veli u suri Jusuf 53; Ja ne pravdam sebe, ta duša je sklona zlu, osim one kojoj se Gospodar moj smiluje. Gospodar moj zaista prašta i samilostan je.

Allah dž,š, kaže u suri Hidžr 39 o šejtanskom planu; “Gospodaru moj” reče “zato što si me u zabludu doveo, ja ću njima na Zemlji poroke lijepim predstaviti i potrudiću se da ih sve zavedem, osim među njima Tvojih robova iskrenih.” “Ove ću se istine Ja držati” – reče On: “Ti nećeš imati nikakve vlasti nad robovima Mojim, osim nad onima koji te budu slijedili, od onih zalutalih.”

Imam Sedin Agić

20-April-2013 / 09-Džumadel Ahir-1434

Leave a Reply

