Tersir sure El-Kehf 18 \ Pećina, objavljena u Meki i ima 110 ajeta 3-dio

Tersir sure El-Kehf 18 \ Pećina, objavljena u Meki i ima 110 ajeta

3-dio

Sura El-KehfU večerašnjem druženju ćemo govoriti o nastavku tumačenja sure El-Kehf, prošli put smo govorili da ne treba tugovati, sikirati se i voditi brigu za onima koji neće da vjeruju, kao što je to objavljeno Polsaniku Muhammedu a,s. Takođe smo rekli da se zemlju ukrasi i nagizda kako bi zavela sve one koji se odazovu njenom pozivu. Zatim večeras govorimo o još četiri ajeta ove sure a to su; 9-12:

Allah dž,š, kaže: Misliš li ti da su samo stanovnici pećine, čija su imena na ploči napisana, bili čudo među čudima Našim? Kad se nekoliko momaka u pećini sklonilo pa reklo: “Gospodaru naš, daj nam Svoju milost i pruži nam u ovom našem postupku prisebnost.” Mi smo ih u pećini tvrdo uspavali za dugo godina. Poslije smo ih probudili da bismo pokazali koja će od dvije skupine bolje ocijeniti koliko su vremena proboravili.

Priča prva: Ovo je sažetak priče i kazivanja o stanovnicima pećine. Zato i kaže; Misliš li ti (o Muhammede a,s) da su samo stanovnici pećine, čija su imena na ploči napisana, bili čudo među čudima Našim? Kako smo već napomenuli da sura El-Kehf sadrži četiri kazivanja ili četiri priče, iskušenje u vjeri, iskušenje u imetku, iskušenje u znanju i iskušenje u moći.

To nije čudo niti je ikakva nadnaravnost što se tiče Allahove moći, Allahovo stvaranje nebesa i Zemlje te izmjena noći i dana, potčinjenost Sunca i Mjeseca, zvijezda i drugih stvari, samo upućuju na moć Allah dž,š i to je čudnije ima veću moć, veću mu’džizu i nadnaravnost nego vijesti o stanovnicima pećine.

Kehf je pećina u kojoj su se sakrili mladići. Rekim je dolina u blizini Ejle, tako prenosi El-Avfi od ibn Abbasa r,a. Seid ibn Džubejr r,a, kaže; Rekim je ploča od kamena na kojoj su ispisana kazivanja stanovnika pećine a zatim su je stavili na vrata pećine. Najisprvnije mišljenje je da je to knjiga, kako spominje Imam Tabari. Prenosi se od ibn Abbasa r,a, da je rekao; Rakim je knjiga napisana u toj knjizi je bio šerijat (objava, zakon) kojeg su se oni prodržavali, od Poslanika Isa’a a,s.

Dakle ovdje imamo jedan primjer sa grupom mladića koji su vjerovali u Allah dž,š, koji su se uspjeli sačuvati od iskušenja. Povukli su se iz svijeta bezbožništvu i bogohulja, te nevjerovanja koje je objavilo rat protiv njih i njihovog vjerovanja i načina života, ali su se ipak uspjeli sačuvati sa pridržavanjem i sljeđenjem knjige koju su posjedovali a to je Rakim.

Ako bi današnji moderni muslimani željeli da se spase u modernom dobu iskušenja, onda moraju koristiti istu metodu i isti pravac koji su koristili ovi mladići iz sure El-Kehf, a to je čvrsto držanje i sljeđenje Kur’ana, te sunneta Poslanika Muhammeda a,s.

Pošto Kur’an objašnjava ”sve stvari” kako se spominje u suri En-Nahl 89: Mi tebi objavljujemo Knjigu kao objašnjenje za sve i kao uputu i milost i radosnu vijest za one koji jedino u Njega vjeruju. Iz ovoga razumijemo da Kur’an i Kerim objašnjava i zadnje doba, tj; dešavanja koja će se deiti pred kraj svijeta, zatim Dedžala i Je’džudža i Me’džudža.

Zatim uzvišeni veli: Kad se nekoliko momaka u pećini sklonilo pa reklo: “Gospodaru naš, daj nam Svoju milost i pruži nam u ovom našem postupku prisebnost”.

Ovo je vijest o mladićima koji su se sklonili od svog naroda kako nebi došli u iskušenje u svom vjerovanju. Pošto su pobjegli u pećinu kad su ulazili u tu šećinu rekli su: “Gospodaru naš, daj nam Svoju milost i pruži nam u ovom našem postupku prisebnost”. Mladići su napustili svoj narod, ostavili si svoje kuće i pobjegli su od progona jer nisu htjeli da prihvate kompromis u svom vjerovanju. Ali taj kompromis im je nudio da prihvate i prigrle bezbožštvo.

Ako bi poedili današnje stanje muslimana oni idu na kompromis čak i da prihvate bezbožništvo samo da bi opstali na ovom svijetu, da bi spasili svoj posao koji rade, ili poziciju na kojoj se nalaze. No međutim ima i onih koji čuvaju svoju vjeru kako bi se spasili od iskušenja koja im se nude u savremenom dobu.

Isto je učinio i Poslanik a,s, kada je pobjegao sa svojim ashabimi iz Meke u Medinu, tj; učinili su hidžru. Čak je se zadržao jedno vrijeme i u pećini, o tome nam govoi sura Tevbe, napustili si svoja mjesta, ostavili svoja bogstva, ostavili svoj narod i svoju rodbinu samo da bi spasili svoje vjerovanje i svoj identitet.

Bježanje od zulumćara i nepravednika je sunnet svih poslanika a,s, i evlija, Poslanik a,s, je imao običaj da se izdvaja od mjesta i naroda. Dakle, najbolje izilovanje od naroda i mjesta je djelima i srcem. Rekao je ibn Mubarek o značenju osoamljivanja: Da budeš s ljudima kad su u spominjanju Allaha a kad počnu da spominju nešto drugo onda šuti.

Imam El-Begavi prenosi od ibn Omera r,a, da je Poslanik a,,s rekao: Mu’min vjernik koji se druži sa ljudima i osaburi na njihovim provokacija je bolji od vjernika koji se ne druži s narodom i ne sabura na njihovim provokacijama.

Svako ima svoj način odvajanja od ljudi, ali je najbolji način biti sa njima, i kad treba biti nijem, gluh i slijep.

Zatim kad su ušli u pećinu, Allah dž,š, ih je uspavao i dao im tvrd san koji je trajao nekoliko godina. A nakon toga ih je i probudio iz tog sna. Ovi mladići su bili onemogućeni da čuju i da išta utječe na njih, bili su spašeni od bezbožničkog kompromisa, njihove propagande, posebno koja se danas koristi u modernom dobu kroz razne printane i elektronske vijesti, dakle ako vjernici ogluhnu na ovakvu vrsta informisanja kao što su mediji, onda će im biti lakše da se spase.

Ako začepe i ogluhnu uši te zatvore i oslijepe oči, tj; odbace bezbožštvo, onda je moguće učvrstiti i pojačati unutrašnji vid i sluh, tako da bi insan bio u mogućnosti spasiti se iskušenja u modernom dobu i na moderan način.

Imam Sedin Agic

22-Redzeb-1434\ June-01-2013

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s