Čuvajte se smutnje!

Slide1Allah dž,š, kaže u suri Enfal 25: I izbjegavajte ono što će dovesti do smutnje koja neće pogoditi samo one među vama koji su krivi, i znajte da Allah strašno kažnjava.

وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَّا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنكُمْ خَاصَّةً ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّـهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ

Fitna ili smutnja i nered neće zadesiti samo zulumćare (zalime) ona ne pravi razliku između nasilnika i pravednika, niti zalima i mazluma, tako isto ne pravi razliku ko je u pravu a ko nije, osim što ona kod iskrenih robova postaje otkrivena i jasna. Svaka smutnja koja je nepravedna i zulumćarska je jasna iskrenim pa ih ona zato ne pogađa niti u nju padaju, već ona nestaje sa iskrenim vjernicima.

Ovo je upozorenje vjernicima da će ih zadesiti belaji i iskušenja, zadesit će loše i dobre, a ne samo one koji čine loše, takva iskušenja neće zaobići nikoga, jer se nije odvraćalo od zla i grijeha. Svi šute kobiva mene neće, mene se to ne tiče, ko se ne brine o stanju muslimana, taj ne pripada njima. Abdullah ibn Abbas r,a, kaže za ovaj ajet; Allah dž,š, naređuje vjernicima da ne dozvole činjenje loših djela u svojoj sredini, jer će ih onda Allah sve obuhvatiti Svojom kaznom.

Ovaj ajet ne odnosi se samo na ashabe, već i na ostale vjernike. I ako je upućen ashabima, tačno je,a li i one koji dođu nakon njih. Imam Ahmed prenosi hadis od Huzejfe ibn Jemana r,a, u kojem se kaže da je Poslanik a,s, rekao: Tako mi Allaha  ili ćete vi naređivati dobro i odvraćati od zla, ili će vam Allah ubrzo poslati kaznu od Sebe, pa ćete Mu činiti dove, ali vam se On neće odazivati.

Huzejfe r,a, kaže: U vrijeme Poslanika a,s, kada bi neko izgovorio određenu riječ, postao bi munafik. A ja sad od nekih od vas čujem da tu istu riječ izgovori po četiri puta dok sjedi na jednom mjestu! Ili ćete vi naređivati i poticati na dobro a odvraćati od zla, ili će vas Allah dž,š, sve obuhvatiti kaznom, ili će dati da vas predvode najgori od vas, pa onda i kada vaši najbolji budu upućivali dove, neće im biti uslišane.

Imam Ahmed takođe bilježi i ovaj hadis od Ummu Seleme r,a, Poslanikove žene da je rekla: Čula sam Allahovog Poslanika a,s, da je rekao: Kada se očevidno budu činili grijesi u mom ummetu, Allah dž,š, će ih sve obuhvatiti kaznom od Sebe. Ja sam upitala; Allahov Poslaniče, zar neće među njima biti dobrih ljudi? Hoće reče Psolanik a,s, pa ga ja opet upita: Pa šta će biti sa njima? A on mi reče: Njih će zadesiti ono što i ostali svijet, pa će ih poslije zahvatiti Allahov oprost i zadovoljstvo.

Gospodaru učini nas od onih koji neće pasti u smutnje i iskušenja danjašnjice. Amin ja Rabbel Alemin!

Dr: Muhammed Muhannna, Allah ga sačuvao

Imam Sedin.

Leave a Reply

