Poniznost pred Allahom dž,š.

Poniznost pred Allahom dž,š.

Slide1Allah dž,š, nas često napominje u Kur’anu na svrhu našeg stvaranja, a to je da samo Njemu ibadet činimo. Zato nam kaže uzvišeni u suri Zarijat 56-57: Džine i ljude sam stvorio samo zato da Mi se klanjaju, Ja ne tražim od njih opskrbu niti želim da Me hrane, opskrbu daje jedino Allah, Moćni i Jaki!

Imam Ibn Kesir Kaže za ovaj ajet: Znači da nas je Allah dž,š, stvorio samo da izvršavamo naredbe, kojim Mi ibadet čine, ne zbog toga što Meni to treba od njih, nego da iskazuju poslušnost i da Mi pokorno robuju milom ili silom. A to robovanje Meni naredio sam zbog toga što to Jedini Ja i zaslužujem, pa ako bi Mi pripisivali druga, time bi izazvali Moju srdžbu, a ako bi svoje robovanje usmjerili ka Meni, bio bih zadovoljan s njima i uveo ih u Moj Džennet.

Kad god čujemo ovaj ajet, treba da znamo da Allah dž,š, ne ovisi ni o kome, i Njemu nije potrebna naša poniznost i poslušnost, On nije mutahć nikome, sve to ustvari nama treba a ne Njemu. Uprvao je to pravo značenje podčinjenosti samo Njemu koje mi dansašnji muslimani moramo shvatiti, jedno od Allahovih imena je El-Alijj tj; Najuzvišeniji, najveći, i ništa nije ravno Njegovoj uzvišenosti.

Allah dž,š, kaže u suri Šura 4: Njegovo je ono što je na nebesima i ono što je na Zemlji, i On je Svevišnji, Veličanstveni! Da nevedemo jedan primjer poiznosti a to je primjer Omera ibn Hattaba r,a, koji kaže: Da sam ja ikoga čuo da kaže: O ljudi! Svi ćete ući u Džennet, osim jednog od vas! Omer r,a, kaže; Ja bih pomislio da sam ja taj jedini koji neće ući u Džennet.

Ovo su riječi koje je izgovorio ashab,  ove riječi je izgovorio čovjek koji je među prvima primio islam, i koji je sve žrtvovao i dao  za islam, ovo je čovjek kom je Poslanik a,s, obećao Džennet. Ali je ovo i čovjek koji nije imao svoj ego i nikada se nije uzdigao nad drugima, i nikada nije bio sebičan.

Ovo je dobra lekcija nama danas (današnjim muslimanima) mi kao Allahovi dž,š, robovi trebamo uvjek biti svjesni i sjećati se Allaha i našeg mjesta na ovom svijetu.  Ko smo mi? Koja je naša obaveza? Ako nam je dato bogatsvo i imetak, zdravlje i ljepota, sreća i uspjeh! Ko nam je to sve podario? Zapitaj se ko ti je dao imetak, ko ti je darovao zdravlje, ko ti je podario uspjeh, ko te je sačuvao od siromaštva, ko te je sačuvao od bolesto, ko ti je darovao zdravlje, itd? Zašto nam je onda teško biti zahvalan na svemu tome? Zašto nam je teško pasti ničice na tlo, pasti Allahu na sedždu!

Hajde da razmislimo o ajetu iz sure Isra 37: Ne hodi po zemlji nadmeno, jer zemlju ne možeš probiti ni brda u visinu dostići.

Allah dž,š, zabranjuje oholost i uobraženost u hodanju. Poslanik a,s, je rekao: Ko je ponizan Allahu, On će ga uzdignuti, on smatra sebe ništavim ali je u očima ljudi značajan, a ako se uzoholi, Allah će ga poniziti. On sebe smatra velikim, ali je u očima ljudi ništavan, čak im je mrži od psa i svinje. Ibn Omer r,a, je vidio čovjeka kako se razmahuje hodajući, pa je rekao: Doista šejtani imaju braću.

Kada neko od nas bude skrušen pred Allahov dž,š, ta skrušenost će se odraziti i na njegovo ponašenje pa će se i sa drugima ophoditi na lijep način. Allah dž,š, veli u suri Furkan 63: A robovi Milostivoga su oni koji po Zemlji mirno hodaju, a kada ih bestidnici oslove, odgovaraju: “Mir vama!

Ovo je karakter onih koji vole Allaha, oni se lijepo ophode sa drugima, bez vođenja brige o njihovom statusu ili ranku. Kaže poslanik a,s: Ko god je ponizan pred Allahom, Allah će ga uzdignuti. Imam Muslim i Tirmizi. Ovo je jedna lijepa karakteristika muslimana vjernika, iskrenih koji vole Allaha, njihova veza sa Allahom je lijepa kao i njihova veza sa Allahovim stvorenjima.

Molim Allaha da nam podari skrušenost, poniznost pred njima, a da nas uzvisi i uzdigne iznad drugih, Amin ja Rabbel alemin.

Leave a Reply

