Biti ustrajan i nakon ramazana

Biti ustrajan i nakon ramazana

Imam Sedin Agic Zahvalni smo Allahu dž,š, koji nam je dao da dočekamo ramazan i da ga ispostimo, da provedemo njegove noći u ibadetu te da ga ispratimo i da se veselimo za bajram. Hvala Allahu na tim blagodatima i neka je salavati selam na Poslanika Muhammeda a,s.

Draga braćo, ramazan se završio, ali ne smijemo zaboraviti da je mjesec ramazan trening i praksa koji nas faktički priprema za nove izazaove koji nas čekaju u životu. Tokom mjeseca ramazana, mnogi muslimani su sproveli vjeru u djelo, tako smo mogli vidjeti one koji su dolazili na noćni namaz, počevši od teravih namaza pa do kasnog noćnog namaza, koji su učili Kur’an, ali takva praksa nebi smjela završiti sa završetkom mjeseca ramazana, umjesto toga, trebala bi postati praksa tokom cijele godine. Trebalo bi da bude svakodnevnica.

Jedan od znakova primljenih djela u mjesecu ramazanu su, kako kažu učenjaci; da nastavimo sa dobrim djelima, da ostanemo čvrsti u činjenju dobrih djela i nakon mjeseca ramazana. Da je naše stanje srca prije i poslije ramazana u dramatičnoj razlici, jer je naše srce osjetilo povezanost sa uzvišenim Allahom dž,š, pa zbog toga smo i brižniji u ispunjavanju ostalih prava i dužnosti prema drugima.

1-Implikacije i tragovi namaza i posta: Jedna od najljepših osobina naše vjere jeste da svaki aspekt naše vjere je vezan za određeni etički ishod. Uzmite za primjer 5 dnevnih namaza, ako čovjek klanja 5 puta dnevno, njegov namaza bi ga trebao vezati za određene etičke ishode i rezultate, no, ako prekine vezu sa tim ishodima, to znači da nešto nije u redu sa njegovim namazom. Kaže uzvišeni: Zaista namaz odvraća od razvrata i od svega što je ružno. Dakle ako klanjamo 5 puta dnevno i još uvjek smo nepristojni prema ljudima, onda nešto nije uredu s našim namazom. Nemora da znači da nam uvjek i konstatno namaz nije uredu, možda nije za taj dan, ili neki od namaza, ovo je moje mišljenje a Allah najbolje zna.

Ista stvar je i sa postom, Ebu Hurejre, r.a, prenosi da je Poslanik, s.a.v.s, rekao: Ko se ne prođe lažnog govora i postupka po njemu, Allahu nije potrebno da on ostavlja svoje jelo i piće. Jer ako ćemo ogovarati i klevetati druge, onda, zasta kakva korist od posta, jer post nije samo ostaviti hranu i piće, već i ostaviti i napustiti sve ružne navike, i držati ih se i nakon ramazana.

2- Čitanje znakova: Jedna od stvari koje treba da naučimo kroz proces samoposmatranja je da naučimo čitati Božije znakove. Allah dž,š, nam šalje razne znakove i ajete, no, međutim samo pojedini ljudi razumiju pravu svrhu tih znakova. Imam Ebu Hanife r,h, je jedne prilike krenuo da obavi hadž, dok je obavljao jedan od rituala slučajno je stao na prst jednog mladića, te mu mladić reče; Zar se nimalo ne bojiš Allaha?!

Kad je to Imam Ebu Hanife čuo šta mu je maldić rekao pao je u nesvjest. Kad je se probudio ljudi su mu rekli, nemaš se šta sikirat to je bio neki mladić, nemoj ga zaozbiljno shvatati. Tada Ebu Hanife reče: Strah me je bilo da nije Allah stavio te riječi u njegova usta.

Drugim riječima Imam Ebu hanife je pročitao to kao znak od Allaha da ga podsjeti na bogobojaznost. On je ove riječi pročitao na drugačiji način nego što bi to mnogi od nas uadili.

Tako se spominje da je jednog dana Imam Malik otišao do Poslanikove džamije pslije ikindije, Poslanik a,s, je naredio da ko god uđe u džamiju klanja dva rekatu tehijatul mesdžida prije nego sjedne. No, međutim Imam Malik je bio mišljenja da je zabranjeno klanjati poslije ikindije, kako je to i rečeno u hadisima, i tako je on i učio svoje studente da ne klanjaju tehijatul mesdžid ako uđu u džamiju između ikindije i akšama.

No, međutim kada je Imam Malik sjeo, jedan mladić mu reče: Ustani i klanjaj dva rekata tehijatul mesdžida! Imam Malik je ustao i klanjao dva rekata. Kada je završio njegovi učenici se okupiše oko njega i upitaše da slučajno nije promjenio svoje mišljenje? Imam Malik reče: Moje mišljenje se nije promjenilo, niti sam se vratio na ono što sam vas ranije učio, već sam se uplašio da ako se ne odazovem na mladićevu naredbu, da me Allah dž,š, ne uključi u ajet u suri Murselat 48 u kom kaže: Jer kad im se govorilo: Budite prema Allahu ponizni! Oni to nisu htjeli biti.

Imam Malik je vidio sasvim nešto drugo nego što bi to mi vidjeli, mi bi se možda i posvađali, no, međutim Imam Malik se pobojao da ne bude od onih poniznih, želio je Allahovu blizinu.

3- Priroda promjene: Ramazan je kao što svi znate vrijeme za promjene, ali promjene koje nisu održive imaju malo ili nimalo koristi. Recimo ako neko izgubi nekoliko kilograma, ali ih vrati za vrlo kratak period, onako gledajući doslovno nikakve koristi nisi dobio. Zato bih želio da nešto kažem o prirodi promjene i o njenom doživljaju sa islamskog aspekta.

Često puta vidimo da se Allaha zaklinje sa različitim vremenskim periodima kao nap: VEL FEDŽR – je vrjeme kada noć prelaziti u dan (početak dana). VE DUHA – je vrjeme kada je jutro kompletirano, svanulo se. VEL ASR – je vrjeme kada se dan transformira i prelazi u noć, (počne se formirati noć).

Ova vremena nam ukazuju na moć Allaha dž,š, jer to zahtjeva veliku moć i transformaciju promjene. Tako možemo naći kod nas samih da je vrlo lahko održati svoje stare navike, ali je vrlo teško u nekim slučajevima promjeniti te navike. Dakle, vreme tranzicije i promjene je vreme kada se moć i snaga pokazuje.

4- Promjene iznutra (u nama samim): Priroda promjene je, da ona dolazi iznutra, kaže Allah dž,š, u suri Ra’d 11:  Allah neće izmijeniti jedan narod dok on sam sebe ne izmijeni.

Postoji još ovakvih primjera u Kur’anu. Kad je Merjemi naređeno da potrese palmino stablo kako bi joj pale friške hurme, a bila je tek porođena. Kaže uzvišeni u suri Merjem 25: Zatresi palmino stablo, posuće po tebi datule svježe.

Danas da imamo 10 jakih ljudi ne bi mogli potrest palmino stablo kako bi pale friške hurme, mi bi rekli ma jok, nemogu ja to. Ali Allah dž,š, nam govori da uzmemo sve što je potrebno, sve odgovarajuće mjere za promjene a ostatak je kod Allaha.

5- Alati za održavanje promjene i nakon ramazana: Postoji mnogo načina sa kojima bi mogli održati tempo koji smo razvili tokom mjesec ramazana. Evo nekih od njih: 1- Učenje Kur’ana. 2- Razmišljanje o Allahovim imenima atributima. Jačanje našeg razumjevanja islamske tradicije. 4- Dova.

Dova je jasan znak posjedovanja imana i vjerovanja, kad god dovimo nebitno naglas ili u sebi ili šapućući, mi automatski priznajemo da nas Allah dž,š, čuje i da sluša naše dove. Kao što priznajemo da je jedino On kadar i moćan da nam usliša i udovolji molitvama. Zato molimo Allaha da nam ukabuli dobra djela, oprosti loša, i da nam učvsti na putu istine amin.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s