Poslanikova sira (životopis) i izgradnja islamskog ummeta

Poslanikova sira (životopis) i izgradnja islamskog ummeta

Izučavanje, analiziranje sire Poslanika a,s, je od velike važnosti, te povratak koji će nas učiiti da se pridržavamo događaja koji će nam pomoći i s kojima ćemo se podpomoći da izgradimo ovaj ummet. Pa zbog toga i mi studiramo siru, ne zbog pukog studiranja i sakupljanja informacija, već zbog razumjevanja i svjesnosti da bi nam to bio dokaz na putu napredka i popravljanja.

Na ovaj način bi bilo ispravno postupiti kada je u pitanja siografija Poslanika Muhammeda a,s. Svakako objava je ta koja je oplemenila čovjeka i čovječanstvo, izbavila na s je iz tmina na svjetlo, iz zablude na pravi put, iz ratai ne sigurnosti u mir i sigurnost, iz sijanja nereda u činjenje dobročinstva, iz lošeg karaktera u plemenit i mnoge druge dobrote. Poslanikovi snovi se vežu za objavu, jer je ustvari njegova sira stvarni prevod Gospodarove objave.

Pripreme prije Poslanstva!

Prije poslanstva su se dešavale razne stvari Poslaniku a,s,, neke od njih su: Istinske viđenje snova: A to je da šta god usnije a,s, to bi se odmah ujutro i desilo.

Otvaranje prsa, vađenje srca iz njegovih plemenitih grudi, to se desilo još dok je bio dječak, dva meleka su mu došla dok je se igrao sa dječacima povalili su ga na zemlju i rasporili mu prsa te su izvadili srce, opali ga u zlatnoj posudi sa zemzem vodom, te su izvadili ugrušak tako da šejtan nema utjecaja na njega a,s. Zatim su vratili srce na mjesto i zašili ga. Enes ibn Malik r,a, je vidio tagove ušivanja na Poslanikovim a,s, prsima.

Počeo je Poslanik a,s, da poziva sebi najdraže i najvoljenije osobe, tako je pozvao Hadidžu r,a, ona je prihvatila i povjerovala u njegovo Poslanstvo. Nakon toga pozvao je najboljeg prijatelja, a to je bio Ebu Bekr Es-Siddik r,a, o tome nam Poslanik a,s, govori: Nisam nikoga pozvao u islam a da se nije domišljao i razmišljao o tome, osim Ebu Bekra on se nije dvoumio.

Zatim je pozvao Zejda ibn Harisa r,a, koji je takođe volio Poslanika a,s, a poslije je imao nadimak Zejd sin Muhammedov. Dok to nije bilo zabranjeno.

Životopis i izgradnja najboljeg ummeta

U ovom djelu želim da kažem nešto o izgradnji ummeta, i kako izgraditi islamski ummet koji će biti na Poslanikovoj stazi. Dakle ne da imamo proglašenu islamsku državu od pojedinaca, od neke maskirane grupe, i od oih koji siju nered, kao što to danas ima. i ovdje je upravo velika razlika, u čitanju sire kao priča i događaja koja su se desila jednom čovjeka od početka njegovog rođenja do njegove smrti. i iščitavanja, analiziranja sire i primjera koji nam pomažu da izgradimo ummet koji će biti na stazi Poslanika a,s.

Svakako za izgradnju je potrebno planiranje, ali prije planiranja moramo iščitavati, izučavati analizirati događaje i ujedno ih povezivati sa današnjicom, moramo gledati mjesto i vrijeme dešavanja. Zbog ovih ii mnogih drugih je potrebno studirati i analizirati siru Poslanika a,s, od samog početka do kraja.

Moramo se zaustaviti na svim događajima, i koristiti Poslanikovu mudrost u odabiru posebnih odluka. Sa ovim načinom razmišljanja i analiziranja sire možemo izgraditi najbolji ummet, kao što je i Poslanik a,s, uspio izgraditi, jer on je naš uzor, pa zbog toga bi ga trebali slijediti u svim stvarima.

Mnogi od nas znaju Poslanikovu biografiju od početka do kraja, kako se rodio, šta je se sve dešavalo tokom njegovog djetinstva, događaji oko hidžre, bitke i mnoge druge stvari, no, međutim to nam nije nikako cilj. Naš cilj je ono što se dešavalo iza svega toga: Dakle dubinsko razumjevanje dešavanja i tok dešavanja, zatim odluke Pslanika a,s, u tim slučajevima.

Kao što je; Poslanikovo pozivanje Ebu Bekra, zatim Zejda bin Harisa, Alija bin Ebi Taliba, i druge. Što nije recimo pozivao javno na samom početku, zašto se i kako borio protiv onih koji su se borili protiv njih. Moguli se isti ili vrlo slično povodi desiti i nama danas? Zašto se njegov narod borio protiv njeega poslije hidže, kako je Meka postala muslimanska, zašto je nardio ashabima da učine hidžru u Abesiniju dva puta, a što to nije recimo bilo, da odu u Egipat, Siriju, Irak, Jemen ili negdje u drugu arapsku zemlju?!

Što baš Abesinija? ! Zašto je Poslanik a,s, izabrao Medinu za Hidžru? Zašto je odabrao Musaba ibnUmejra i poslao ga u Medinu da podučava tamošnje stanovnike, što to nije bio Ebu Bekr, ili možda Omer ili Osma ili Alija itd?!

Ova dešavanja i sva druga su nam potrebna da ih stavimo kao pravilo koje će nam pomoći u izgradnji najboljeg ummeta. To je ono što nam treba, da znamo kako izgraditi umeet i na tan način se gradi a ne na način pojedinih maskiranih ljudi i njihovog proglašenja nekakve islamske države.

Molim Allaha dž,š, da nam podari znanja, upute, razumjevanja, mudrosti, amin ja Rabbell Alemin.

Imam Sedin Agić

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s