Žetva plodova iz nevolja!

Žetva plodova iz nevolja

dua101.jpgPrenosi Ebu Hurejre, r.a., da je Allahov Poslanik a,s, rekao: “Muslimana ne pogodi nikakva nedaća ili bolest, tuga ili žalost, niti bilo kakva nezgoda, čak ni obični ubod trna, a da mu zbog toga Allah, dž.š., ne oprosti dio njegovih grijeha.” (Muttefek alejhi). U drugoj predaji se kaže; “Ne zadesi muslimana nedaća, koliko ubod trna ili više od toga, a da mu Allah time neće izbrisati grijehe i sa njega spadaju grijesi, kao što lišće spada sa drveća.” (Buharija i Muslim)

Ovaj svijet (dunjaluk) nije ništa više do iskušenje i ispit, u kom se sva bića iskušavaju i koji prolaze kroz poteškoće i raznolike izazove kroz koje se pokazuje strpljenje ili duranje, čvrstoću i postojanost. Forme tih iskušenja su različite i mnogobrojna su; neki pate od siromaštva, neki pate od bolesti, neki pate zbog ne sigurnosti, neki pate zbog lišenosti dragocjnih im insana, neki pate od yulma i nepravde, dok drugi pate od psihičkog poremećaja.

Pozivajući se na tu činjenicu, Allah dž,š, kaže u suri Bekare 155-157: Mi ćemo vas dovoditi u iskušenje malo sa strahom i gladovanjem, i time što ćete gubiti imanja i živote i ljetine. A ti obraduj izdržljive. One koji, kada ih kakva nevolja zadesi, samo kažu: “Mi smo Allahovi i mi ćemo se Njemu vratiti!” Njih čeka oprost od Gospodara njihova i milost; oni su na Pravome putu!

U drugom ajetu Allah dž,š, kaže u sri Mulk 2: Onaj koji je dao smrt i život da bi iskušao koji od vas će bolje postupati; – On je Silni, Onaj koji prašta.

Dakle, poteškoće i iskušenja su neminovna, islam ne dozvoljava da to prođe bez da da instrukcije i upustva muslimanima kako da postupe na najbolji način, upućujući muslimane na najsigurniji i najodgovarajući stav. Da bi bili u stanju da balansiramo negativne efekte i utjecaje koji nam dođu sa iskušenjima, islam skreće pažnju na očekivanje plodova iz izkušenja. Jer iskušenja služe kao čišćenje od grijeha, te uzdizanje vjernika na visoke stepene na budućem svijetu. Ovaj optimistički i pozitivni pristup ka iskušenjima čuva muslimana od pada u očaj i tugu.

Prenosi Suhejb bin Sinan r.a, da je Allahov Poslanik s.a.v.s, rekao: “Čudno li je stanje vjernika! Kod njega je sve dobro i tako nešto nije ni s’ kim osim sa vjernikom (mu’minom); ako ga zadesi kakva radost, on zahvaljuje (Allahu, dž.š.) i bude mu dobro, a ako ga pogodi zlo, on se strpi i bude mu dobro!” (Buharija i Muslim). Abu Hurejre r,a, prenosi da je poslanik a,s, rekao: Kome Allah želi dobro, stavi ga na kušnju. Imam Bihari.

Prenosi Ebu Hurejre, r.a., da je Poslanik s.a.v.s, rekao: “Vjernik će biti iskušavan: tjelesno, djecom i imetkom, sve dok ne sretne Gospodara, a da pri njemu ne bude niti jednog grijeha.” (Tirmizija)

Poruka hadisa je da svaki musliman treba da očekuje iskušenje i da se pripremi za njega. Ova poenta pravi razliku između onoga ko vjeruje u Allaha i Njegovu milost i onoga koji se osjeća da je sam i usamljen na ovom svijetu, on ustvari se suočava sa izazovima a izoliran je od bilo kojeg izvora pomoći. Dakle, cilj ovih hadisa je da muslimanima daju nadu i snagu i da ih sačuva od ružnog mišljenja o Allahau dž,š, i gubljenja nade u Njegovu milost.

Ebu Hurejre, r.a., a on od Poslanika s.a.v.s, da je rekao: „Jaki vjernik je bolji i Uzvišenom Allahu draži od nejakog vjernika, a dobro je i u jednom i u drugom. Žudi za onim što će ti koristi, traži pomoć od Allaha i nemoj klonuti. Ako ti se šta dogodi, ne govori: da sam uradio tako i tako bilo bi tako i tako – već reci: – Allah je dosudio i učinio što je htio – jer ono ‘da sam’ šejtanu otvara mogućnost djelovanja“ Imam Muslim.

U skladu ovog hadisa dolaze riječi odnosno poslanikov savjet svome rođaku Ibn Abbasu r,a, ”znaj da sa strpljenjem dolazi pobjeda, sa bolom dolazi olakšanje, sa teškoćama dolazi olakšanje”.

Kako možemo pristupiti iskušenjima i nevoljama sa tolikim optimizmom, kad je to očit i jasan znak Allahove srdžbe, zar nije uzvišeni rekao u suri Šura 30: Kakva god vas bijeda zadesi, to je zbog grijehova koje ste zaradili, a On mnoge i oprosti.

Zapravo, ovo pitanje mnoge od nas proganja, posebno one koji se bave s tim djelima odnosno ne djelima, problem je u tome da u mnogim slučajevima ova misao postaje izvor frustracije i depresije. Umjesto da bude podsticaj za povratak Allahu i približavanje Allahu dž,š.

Za ovaj ajet Imam Kutubi kaže: Alija r,a, je rekao; Ovaj ajet je jedan od najboljih ajeta u cijelom Kur’anu koji pruža nadu, ako bi se moji grijesi obrisali kroz izkušenja, i kao dodatak tome da će mi Allah oprostiti i druge grijehe, onda šta će ostati od grijeha ako će sve biti izbrisano i oprosšteno.

Poslanik a,s, nam kaže da najveća iskušenja imaju poslanici, zatim oni koji su jačeg imana, zatim oni koji su slični njima, i svi će biti iskušavani na osnovu jačine njegovog imana i vjerovanja.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s